Dla kogo jest fotografia produktowa?
Fotografia produktowa towarzyszy nam w wielu miejscach. Najczęściej zdjęcia produktowe spotykamy w sieci – żaden sklep internetowy się bez nich nie obejdzie. Inne miejsca, w których możemy trafić na fotografie produktów to wszelkiego rodzaju materiały drukowane – katalogi, ulotki czy banery.
Czy fotografia produktowa jest dla każdego biznesu?
Packshoty, bo tak często określa się fotografie produktów świetnie sprawdzą się tam gdzie mamy do zaoferowania fizyczne przedmioty. Nie ma znaczenia czy są to ubrania, biżuteria, buty czy może narzędzia lub galanteria. Do każdej z tych dziedzin świetnie sprawdzi się fotografia produktowa. Jest to szczególnie ważne jeśli działasz w internecie lub chcesz dopiero w nim zaistnieć. Bez profesjonalnych zdjęć produktów nie ma szans na wyprzedzenie konkurencji.
Fotografia przedmiotów – tworzyć samemu czy zlecić fotografowi produktowemu?
Patrząc na wiele zdjęć produktowych na białym tle wydawać by się mogło, że ich stworzenie nie jest specjalnie wymagające. To jednak nie prawda. Nie wsytarczy jedynie wysokiej klasy aparat fotograficzny. Studio packshot to także cała otoczka. Wyposażenie takie jak tła, stoły bezcieniowe, lampy blyskowe czy modyfikatory światła i statywy to początek niezbędnych akcesoriów. Ponadto fotograf produktowy korzysta z oprogramowania graficznego, z którego pomocą wykonuje drobne poprawki lub zaawansowany retusz graficzny przedmiotów.
Wielu przedsiębiorców z uwagi na ograniczenia budżetu rozważa wykonanie fotografii produktów samemu. Warto jednak pamiętać o kilku kwestiach. Przede wszystkim niezbędna jest nie tylko podstawowa wiedza fotograficzna ale równiez umiejętność pracy w studio z lampami błyskowymi. Do umiejętności należy dołączyć wysokiej klasy sprzęt fotograficzny, który z pewnością nie jest tani. Po zsumowaniu wydatków i czasu poświęconego na naukę może się okazać, że efekty, które otrzymujemy wciąż nie są równorzędne dla tych uzyskanych przez profesjonalnego fotografa packshotowego.
Jak wybrać profesjonalne studio fotografii produktowej?
Jeśli przekonałeś się, że zlecenie pracy dla profesjonalistów będzie tańszym i lepszym rozwiązaniem warto poszukać odpowiedniego studio packshot. Fotografia produktowa to wbrew pozorom na tyle wymagająca dziedzina, że warto skupić się tylko na fotografach, którzy poświęcają jej cały swój czas. Mamy wtedy pewność, że taka osoba zna się najlepiej na swojej specjalizacji. Nie warto również patrzeć na najtańsze oferty gdyż w parze z najniższą ceną nie idzie jakość. Fotografia produktowa ma być naszą wizytówką i wyróżnikiem dlatego nie możemy jej robić bez zwracania uwagi na jakośc. Szukając fotografa produktowego zapoznajmy się z jego portfolio. Jeśli widzimy w nim podobne produkty do naszych i efekty się nam podobają to znaczy, że ta osoba ma niezbędne doświadczenie aby wykonać nam sesję packshotową produktów.
Najważniejsze cechy profesjonalnych zdjęć packshot
- światło – zobacz czy packshot jest dobrze oświetlony, czy nie ma zbednych cieni lub refleksów światła
- kolor – czy kolory są atrakcyjne ale jednocześnie nieprzekłamane? Klienci chcą otrzymać przedmioty takie jakie widzieli na zdjęciach produktowych
- ostrość – packshot musi być ostry i wyraźny. Nie ma tu miejsca na zdjęcia bez detali